Hiduplah Apa Yang Ada Di Tangan

 Assalamualaikum! 

Aku tahu aku hnya insan yang bnyak sgt buat kesilapan dan tak akan dpt lari dari kesilapan. Aku tahu aku mmg tak sempurna di mata manusia tapi aku cuba sempurna dia mata Allah. Aku tahu klau aku cuba sempurna di mata manusia nnti bnyak lah lagi kutuk2 dan maki-makian hmm bagi aku baik aku cuba sempurna dia mata Allah , sbb aku tahu aku belum sempurna lagi di mata Allah. Kau amik puta belit aku ckp hahaha tapi mcm tu lah maksud aku haa faham kan? Klau tak fhm cuba baca btul2 haha haa okey blala . Hmm aku senanya tak tahu lah mcm mna lagi nak buat baik dkt orang, nak jaga hati org hmm jujur lah aku ckp aku penat tau sbb hati aku pon aku tak jaga semata-mata nak jaga hati orang. Banyak orang yang aku jumpa , orang yg suka mengutuk lain, slalu jaga tepi kain orang, orang yang baik haa mcm2 lah oh lupa yang jeles lain hahaha haa mcm2 tau. Hmm biasa lah kan lumrah hidup nak buat mcm mna. 

Tapi aku cuba untuk menjadi seorang yang berhati kuat dan tabah haha ceh poyo je ayat haha. Ada satu buku aku baca yang tertulis "kita sama-sama menumpang di bumi Allah ini, banyak yang perlu kita fahami. Ujian dan keperitan, rasa benci dan sakit hati, semua itu lumrah yang sangat berguna untuk menjadikan kita insan yang kuat!" Yeayy bebeh bila aku baca dan aku fikir2 kan balik betul jugak apa yang buku tu tulis sbb apa setia orang yang tidak menghargai kite, yang selalu buat kite rasa sedih, mengutuk, memaki, fitnah dan lain2. Hentah2 diorng pon sama je tapi tak mahu untuk bercakap atau sebaliknya. Bagi aku baik aku orang yang mengutuk aku tu semua, baik aku berdoa agar diorang capat berubah dan menjadi lebih baik InsyaAllah ✌✌



Bersabarlah atas apa juga ujian yang menimpa kita hari ini kerana dalam kesibukan kita melayan manusia lain dan kesedihan hati sendiri, masih terlalu banyak yang perlu kita syukuri .







                                                              Antara mimpi dan realiti ♤

No comments:

Post a Comment