semua cerita ku puasakan tanpa berbuka


ASSALAMUALAIKUM ! 


Hi pekabar, aku takde lah bnyak episode nk cite,tapi aku tidak tahu dri mana aku mahu mula. Aku pun mula berfikir smbil kepala ku di meja, mata ku ke langsir smbil berfikir dannn terus berfikir, akhirnyaa tahu apa aku nak cite haha, Jadi aku nak cite tentang aku yg kuat berfikiran negetifffff haa smpai lah aku ternampak ada satu quote aku kutip tepi jalan twitter yang bertulis "put each of your problems in a separate box and never open more than one box at a time" Bila masalah datang, dia akan jadi lebih bermasalah bila kau fikir masalah itu. Ye macm aku, aku sangt suka berfikiran negetif. Aku akan fikir dari atas smpai bawah, dari kiri ke kanan, dri hujung ke tengah, utara ke selatan. Hebit terok, aku tahu kekadang kau bleh berfikiran sebegitu. Tapi sebernanya, tak bleh sebab dia akan beban kan lagi masalah beban yang datang pada kau. Masalah tu akan buat kau fikir dan terus fikir smpai lah satu tahap kau dh fade up nak fikir last2 kau hanya berdiri saje. 






so apa yang aku cuba nak smpai kan ialah jangan nak susah kan otak sendiri dan jangan nak peritkan hati sendiri. Persetelkan masalah itu dan senyum .  






No comments:

Post a Comment