Siapa Suruh ?


Assalamualaikum 



Aku ada terbaca satu quote aku kutip tepi jalan twitter yang bertulis " Put each of your problems in a separate box and never open more than one box at a time " Bila masalah datang, dia akan jadi lebih bermasalah bila kau fikir masalah itu. Ye macam aku, Aku suka sangat berfikiran negatif. Aku fikir dari atas sampai bawah, dari hujung ke tengah, utara ke selatan. Hebit teruk, aku tahu kekadang kau berfikiran sebergitu. Tapi sebernanya, tak boleh sebab dia akan bebankan lagi masalah beban yang datang pada kau. Dia akan membatkan fikiran kau makin kusut dan kau akan susah untuk berfikiran positif. so apa yang aku cuba sampaikan adalah jangan susahkan otak sendiri dan jangan peritkan hati sendiri. Persetankan masalah itu dengan senyuman 








      
                                                                                                                        SEKIAN ! 

No comments:

Post a Comment